کد خبر: 1223229
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹

جوان آنلاین: کانال مطالعات جنگ هیبریدی در تلگرام در مطلبی با عنوان بحران انرژی، واردات چین و تعرفه‌های ترامپ نوشت:

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که اقتصاد آسیب‌دیده اروپا با یک ضربه سه‌گانه مواجه خواهد شد؛ «شوک انرژی، موج واردات ارزان از چین که به تولیدکنندگان داخلی آسیب می‌زند و ناآرامی‌های عمومی و صنعتی را تشدید می‌کند و خطر بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید با برنامه‌هایش برای سیلی زدن به غرب از طریق تعرفه‌های سنگین بر صادرات اروپا» و همه این‌ها برای اتحادیه اروپا خوش بینانه به نظر نمی‌رسد.

این وضعیت به دلیل نیاز به افزایش هزینه‌های دفاعی، انرژی سبز، جمعیت به سرعت در حال پیر شدن و سایر حوزه‌ها تشدید شده و منابع در حال اتمام است. همچنین به این چالش‌ها اضافه کنیم که درگیری در اوکراین به یک فاجعه استراتژیک برای اروپا تبدیل شده است.

تمامی این مشکلات نیازمند رویکردی جامع و اقدام قاطع از سوی رهبران اروپایی است. باید برای تضمین ثبات اقتصادی، حفاظت از تهدیدات خارجی و توسعه استراتژی‌های پایدار برای آینده اروپا اقدام کرد. با این حال، همانطور که در بالا نوشتیم، اروپا مدت هاست که در وضعیت قرمز قرار دارد و ذینفع آشکار این وضعیت تنها ایالات متحده است.

بنابراین، مهم نیست که چگونه درگیری در اوکراین به پایان می‌رسد و چندان مهم نیست که چگونه سایر مشکلات حل شده است، اروپا قبلاً شکست خورده، زیرا در پس زمینه تحولات کنونی، سیاستمداران اجازه ندارند از واقعیت جدا شوند وصرفا به پوپولیسم ارزان قیمت می‌پردازند.

برچسب ها: بحران ، انرژی ، واردات ، چین ، ترامپ
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار