کد خبر: 1223734
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰
در گام اول رسانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهاى فرهنگى، تبلیغاتى، اجتماعى خود را مکلف بدانند که شعارى، تشریفاتى و رفع تکلیفى با عنوان شعار سال رفتار نکنند

جوان آنلاین: دکتر علی دارابی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: مقام معظم رهبرى سال جدید را «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرده‌اند در این خصوص توجه به موارد زیر ضرورى است:
۱) در گام اول رسانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهاى فرهنگى، تبلیغاتى، اجتماعى خود را مکلف بدانند که شعارى، تشریفاتى و رفع تکلیفى با عنوان شعار سال رفتار نکنند. بنرهاى گسترده در سطح شهرها، همایش‌های بی‌خاصیت و هزینه‌بر و برنامه‌ها و تبلیغات رسانه‌ای بدون مخاطب و اعصاب‌خردکن یکسره باید ممنوع باشد و مصداق «منکر» محسوب شود. 
۲) تریبون داران، سخنرانان، امامان جمعه، گویندگان و... حتماً و حتماً با فهم و درک درست و بهره‌گیری از مشورت صاحب‌نظران «موضع‌گیری» کنند. مبادا این شعار مهم را خراب کنند. 
۳) دولت، مجلس، قوه‌قضائیه و همه نهاد‌ها و سازمان‌هاى مربوطه «سند عملى و اقدام اجرایی» خود را براى تحقق شعار سال اعلام کنند. مشروط بر آنکه هر سازمان در حوزه وظایف خود صریح بگوید چه اقداماتى را انجام و مهم‌تر چه‌کار‌هایی که مخل تحقق اهداف شعار سال است را انجام نخواهند داد. همچنین از کلی‌گویی، شعاردهى جدا اجتناب و امکان راست‌آزمایی براى ارزیابى عملکرد وجود داشته باشد. 
۴) مشارکت مردم یعنى اینکه:
- رأی و نظر مردم در همه امور مهم و نماد جمهوریت و مردم‌سالاری است. 
- خصوصی‌سازی که می‌توانست کارنامه بزرگ و موفقى براى جمهورى اسلامى باشد با کمال تأسف به پاشنه‌آشیل تبدیل شد و به نام خصوصی‌سازی و واگذارى امور به دست مردم به کام رانت‌خواران و فرصت‌طلبان در اغلب موارد تبدیل شد. اصلاح این چرخه معیوب خود، کارى بزرگ براى مردمى‌سازى امور است که شعار دولت سیزدهم است. 
- سرمایه‌داران و ثروتمندان باید محترم شمرده شوند. کارآفرینان و مولدان ثروت همین طبقه هستند که جهاد اقتصادى را امروز بر عهده دارند. اصلاح نگرش نسبت به آنان و حمایت از اقدامات آنان، تسهیلگرى و برداشتن موانع از پیش‌روى آنان گام‌های مهمى براى تحقق شعار سال است. 
- تقویت و حمایت از سمن‌ها، تشکل‌های مردم نهاد، نهادهاى غیردولتی عملاً در دستور کار دولت قرار گیرد. 
۶) تیم اقتصادى دولت با مشورت نخبگان و صاحب‌نظران فارغ از گرایش‌های سیاسى و جناحى، برنامه اقدام و عمل «اقتصادى دولت در دو سال پایانى خدمت» را تدوین و مبناى کار قرار دهد. همچنین از هرگونه شعاردهى و تخیل‌گرایی اکیداً خوددارى شود. هماهنگى، وحدت نظرى و عملى در دولت عملاً مشاهده شود. آسیب‌شناسی و داشتن چک لیستى از وضع موجود و اراده براى برطرف کردن آن‌ها از اولین اقدامات است. 
۷) انفتاح فضاى فرهنگى، سیاسی، اجتماعى، کاهش تهدیدات خارجى و افزایش دوستان و همگرایی در روابط خارجى، به حداقل رساندن بحران‌ها، چالش‌ها و «بگو- مگوهاى بی‌حاصل داخلى» و «اهتمام همه مقامات و مسئولان» براى ایجاد فضایی از دوستى، محبت، همدلى براى آنکه «حال همه ایرانیان خوب شود» از لوازم و بایسته‌های تحقق شعار سال است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار