کد خبر: 1223736
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۰
طی یک مطالعه که در امریکا انجام شده بود، دانشمندان نشان دادند چقدر از زندگی ما درون ساختمان‌ها و وسایل نقلیه می‌گذرد! مطابق با این آمار ما تنها حدود ۷ درصد از اوقات خود را در فضای باز سپری می‌کنیم

 جوان آنلاین: حمید کثیری در کانال شخصی خود در پیام‌رسان ایتا نوشت: طی یک مطالعه که در امریکا انجام شده بود، دانشمندان نشان دادند چقدر از زندگی ما درون ساختمان‌ها و وسایل نقلیه می‌گذرد! مطابق با این آمار ما تنها حدود ۷ درصد از اوقات خود را در فضای باز سپری می‌کنیم. این میزان در مقایسه با نیاکانی که ساکن طبیعت بودند، به شدت عدد کمی است، اما حتی اگر بخواهیم این رقم را با ۲۰ سال پیش مقایسه کنیم، باز هم زمان بسیار کمی خواهد بود. بیش از ۶۰ درصد از بزرگسالان امریکایی می‌گویند در هفته پنج ساعت یا کمتر را در فضای باز و طبیعت می‌گذرانند. در این میان کودکان هم بسیار کمتر از نسل‌های قبلی در فضای باز تفریح می‌کنند. تنها ۲۶ درصد از مادران گزارش دادند که فرزندان‌شان هر روز بیرون از خانه بازی می‌کنند و خبر بد این است که احتمالاً چنین روندی برای سال‌های آتی ادامه خواهد یافت، چون در حال حاضر بیش از نیمی از انسان‌های کره زمین در شهر‌ها زندگی می‌کنند و مطابق با برآورد‌ها پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ این رقم به تقریباً ۷۰ درصد برسد. 
پی‌نوشت۱: بعید می‌دانم این اعداد و ارقام با زندگی ما ایرانی‌ها تفاوت معناداری داشته باشد و این برای خودمان و نسل‌های آینده نگران‌کننده است. 
پی‌نوشت۲: متن با کمی تغییر از کتاب «ذهن توسعه‌یافته» آنی مورفی پال برداشته شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار