کد خبر: 1224107
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۰
درست است که امام خود قیام کرد، اما قله حرکت او ۱۵ خرداد ۴۲ بود. امام سال ۴۱ در مقابل لایحه انجمن‌های ایالتی ولایتی و در مقابل رفراندوم انقلاب سفید ایستاد. فروردین ۴۲ پهلوی به فیضیه حمله کرد، اما ۱۵ خرداد۴۲ برای این نهضت مهم شد. چرا؟ چون آنجا مردم به نهضت پیوستند

 جوان آنلاین: کمیل خجسته در کانال تلگرامی خود نوشت: درست است که امام خود قیام کرد، اما قله حرکت او ۱۵ خرداد ۴۲ بود. امام سال ۴۱ در مقابل لایحه انجمن‌های ایالتی ولایتی و در مقابل رفراندوم انقلاب سفید ایستاد. فروردین ۴۲ پهلوی به فیضیه حمله کرد، اما ۱۵ خرداد۴۲ برای این نهضت مهم شد. چرا؟ چون آنجا مردم به نهضت پیوستند. 
مردم برای انقلاب اسلامی مهم است. به همین دلیل امام ۱۲بهمن که وارد ایران شدند بلافاصله دو ماه بعد از ورودشان یعنی در ۱۲ فروردین اولین انتخابات را برگزار می‌کنند. رفراندوم به جمهوری اسلامی، بعد از آن انتخابات مجلس قانون اساسی، بعد از آن انتخابات رأی مردم به قانون اساسی، بعد انتخابات ریاست جمهوری و بعد مجلس شورای اسلامی برگزار می‌کنند. امام در طول ۱۳ماه بعد از پیروزی انقلاب، پنج انتخابات برگزار می‌کنند. آن هم در حالی‌که کردستان در دست تجزیه‌طلب‌ها، ترکمن صحرا و شرق ایران به‌هم ریخته است و توده‌ای‌ها و چپ‌ها و لیبرال‌ها که ضدانقلاب بودند هم فعال بودند. در اوج همه خطرها، امام نگفتند «این بگذرد تا تثبیت شویم.» بلکه مردم را وارد میدان کردند حتی اگر رئیس‌جمهوری رأی بیاورد که او با آن مخالف باشد، اما امام همان رئیس‌جمهور را فرمانده کل قوا هم می‌کند و در طول جنگ تا آخرین لحظه از او حمایت هم می‌کند. 
انقلاب با مردم پیش می‌رود به همین دلیل است که در مقابل ارتش مجهز بعثی، بسیج مردمی شکل می‌دهد. برای اقتصادش در جست‌وجوی راهی برای مشارکت مردم است. مردم برای انقلاب اسلامی یک مفهوم تعارفی نیست، یک باور است. یکی از سه مؤلفه سازنده انقلاب است. به همین خاطر هم است که امریکایی‌ها از سال ۸۸ با الگوی نظام تحریمی و تحریم‌های فلج‌کننده تمرکزشان روی جداسازی مردم از انقلاب است. به همین خاطر است که دوقطبی دروغین ساختن و شکاف در جامعه عمل ضدانقلابی است. به همین خاطر است که بین این مردم ایران فرق گذاشتن غلط است، حتی اگر امام جمعه‌ای این را گفته باشد. بی‌مردم انقلاب پیش نمی‌رود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
0
0
احسنت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار