کد خبر: 1224518
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
کشتی فرنگی ایران آقای آسیا
درست مانند روز اول، هر پنج نماینده ایران به نیمه‌نهایی رسیدند و در این مرحله هم چهار نفر از آن‌ها راهی فینال شدند و یکی به دیدار رده‌بندی رفت. ایران با این نتیجه پیش از آغاز کشتی‌های فینال و رده‌بندی قهرمانی خود را مسجل کرد تا تنها رنگ مدال‌ها مهم باشد. 
فریدون حسن

جوان آنلاین: تیم ملی کشتی فرنگی ایران از عنوان قهرمانی خود در مسابقات قهرمانی آسیا دفاع کرد. دیروز و در پایان رقابت‌های پنج وزن دوم این رقابت‌ها، شاگردان حسن رنگرز چشم‌ها را خیره و خیلی زود تکلیف قهرمانی را روشن کردند. 
درست مانند روز اول، هر پنج نماینده ایران به نیمه‌نهایی رسیدند و در این مرحله هم چهار نفر از آن‌ها راهی فینال شدند و یکی به دیدار رده‌بندی رفت. ایران با این نتیجه پیش از آغاز کشتی‌های فینال و رده‌بندی قهرمانی خود را مسجل کرد تا تنها رنگ مدال‌ها مهم باشد. 
شاگردان حسن رنگرز دیروز دو طلا، دو نقره و یک برنز کسب کردند تا با احتساب دو طلا، یک نقره و یک برنز روز اول در مجموع با چهار طلا، سه نقره، دو برنز و کسب ۰۰۲ امتیاز مقتدرانه بر سکوی اول قاره کهن بایستند. 
رنگرز حالا باید مردانش را آماده رقابت‌های کسب سهمیه المپیک کند، رقابت‌هایی که از دوم اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و ایران باید برای کسب دو سهمیه در وزن‌های ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم با مدعیان جهانی رقابت کند. 
دیروز ابتدا در وزن ۶۰ کیلوگرم امیررضا ده‌بزرگی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر جوی هوانگ از چین‌تایپه را از پیش‌رو برداشت. او در دور سوم اسلام جان عزیزاف از تاجیکستان را با نتیجه ۸ بر ۵ شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت، اما در این مرحله مقابل ژولامان شارشنبکوف، دارنده دو مدال طلای جهان در ۳ دقیقه و ۲۳‌ثانیه با نتیجه ۹ بر صفر شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رفت. ده‌بزرگی در دیدار رده‌بندی با یک کشتی برتر بهرام اف ازبک را ۹‌بر صفر شکست داد و صاحب مدال برنز شد.
سعید اسماعیلی، دارنده مدال‌های طلای نوجوانان و جوانان جهان در ۶۷ کیلو در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر لی‌لی از چین را مغلوب کرد. او در دور بعد مقابل فیروز میرزارجب‌اف از تاجیکستان روی تشک رفت و پس از پایان زمان مبارزه با امتیاز عالی ۸ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. اسماعیلی در نیمه‌نهایی نیز با امتیاز ۱۰ بر صفر مقابل روشن آتدایف از ترکمنستان به برتری رسید و راهی فینال شد. اسماعیلی در فینال کشتی‌گیر قرقیز میزبان را از پیش‌رو داشت و در یک کشتی نزدیک و سخت ۳ بر یک پیروز شد تا صاحب گردن‌آویز خوشرنگ طلا شود.
دو فینال وزن‌های ۷۲ و ۸۲ کیلوگرم، اما داستان جالبی داشت؛ ظاهراً کنفدراسیون کشتی آسیا می‌خواست مدال‌ها پخش شود، بنابراین خیلی راحت و با ضعف مفرط داوری دو مدال طلای ایران در این دو وزن را به ژاپنی‌ها تقدیم کرد. 
محمدرضا رستمی در ۷۲ کیلو پس از استراحت در دور نخست مقابل لنگ از چین با نتیجه ۵‌بر ۳ به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. او در نیمه‌نهایی نیز برابر عادیلخان ساتایف از قزاقستان با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد. رستمی در فینال با اینکه ابتدا از کشتی‌گیر ژاپنی ۵ بر صفر پیش افتاده بود، اما اسیر ناداروی شد. او در وقت دوم غافلگیر شد و ۹ بر ۵ شکست خورد تا دستش از مدال طلا دور بماند و نقره بگیرد. 
در وزن ۸۲ کیلوگرم رسول گرمسیری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر سیجین یانگ از کره‌جنوبی را از پیش‌رو برداشت و به مرحله نیمه‌نهایی رفت. گرمسیری در نیمه‌نهایی مقابل بکزات اورونکو از قرقیزستان در یک کشتی سخت و دشوار با نمایشی زیبا به برتری ۷ - ۷ رسید و راهی فینال شد. داوری فینال ۸۲ کیلوگرم هم در نوع خود بی‌نظیر بود. هرچه گرمسیری فن زد به رقیب ژاپنی امتیاز دادند تا در عین ناباوری ژاپنی‌ها دومین طلا را هم از دست ما دربیاورند. 
اما محمدهادی ساروی، دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک در وزن ۹۷ کیلو در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل بالتومانخ از مغولستان در یک دقیقه و ۴۸ ثانیه با امتیاز عالی ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. ساروی در نیمه‌نهایی نیز برابر جئونگیل وون از کره‌جنوبی با امتیاز ۸ بر صفر به برتری رسید تا چهارمین فینالیست ایران در پنج وزن دوم این رقابت‌ها باشد. ساروی در فینال خیلی زود کار حریف قزاق را تمام کردو در کمتر از ۲ دقیقه او را ۹ بر صفر ضربه فنی کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار