کد خبر: 699464
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
قاسم غفوری

جوان آنلاين: پاریس پایتخت فرانسه به یکی از محورهای رسانه ای جهان مبدل شده است جریان از این قرار است که منابع فرانسوی ادعا کرده‌اند نشریه فوکاهی شارلی ابدو موردحمله تروریستی قرار گرفته و 12 نفر کشته و زخمی شده‌اند پس از آن نیز ادعا شد که چند گروگانگیزی در شمال پاریس صورت گرفته که تلفاتی به همراه داشته است. نکته قابل توجه آنکه کشورهای اروپایی از جمله اروپا در کنار آمریکا هر روز شاهد حوادث مشابهی بوده به نوعی این امور به امری طبیعی در این کشورها مبدل شده است. با توجه به این امور این سوال مطرح است که چرا محافل رسانه‌ای و سیاسی فرانسه اروپا و آمریکا این حوادث را برجسته و حتی راهپیمایی مقابله با تروریسم را در پاریس برگزار کردند؟

در کنار دهها هدفی که کشورهای غربی و البته صهیونیست‌ها در ورای این تحولات پیگیری می‌کنند یک نکته مهم مشاهده می شود و آن کم رنگ شدن تحولاتی است که تا پیش از این محور محافل رسانه‌ای و سیاسی جهان بوده است

در شرق اوکراین ارتش کی‌یف با تسلیحات آمریکایی به کشتار مردم می‌پردازد که آمارها بیش از 4 هزار کشته و هزاران زخمی و آواره را نشان می‌دهد؛ در عراق در منطقه سنجار و نقاط ایزدی نشین داعش در حال کشتار گسترده و البته به بردگی گرفتن زنان و کودکان است در حالی که اسناد نشان می‌دهد ائتلاف آمریکایی به جای مقابله با داعش به ارسال تسلیحات برای آنها می پردازد چنانکه هر زمان ارتش و نیروی مردمی عراق توانسته داعش را به محاصره در آورد آمریکا با ارسال سلاح برای داعش و بعثی‌ها به رهایی آنها کمک کرده است؛ در کوبانی سوریه داعش و ارتش ازاد در حال قتل عام هزاران کرد سوری می باشند در حالی که ائتلاف آمریکا به جای کمک به آنهابه بمباران زیر ساخت های سوریه می پردازد که کمکی به این تروریست ها است. در همین حال نشست‌هایی با محوریت حمایت از جریان‌های معارض سوری برای به اصطاح مقابله با داعش برگزار می‌کنند که محور کمک‌های آنها به گروه‌های تروریستی و قاتلان مردم سوریه است.

در کشورهایی مانند بحرین؛ یمن؛ عربستان؛ اردن و مصر و لیبی و امارات دولتها در حال سرکوب مردم هستند در حالی که این دولتهای سرکوب‌گر تحت حمایت مستقیم غرب هستند و حقوق بشر غربی هیچ اقدامی در قبال آنها صورت نمی‌دهد.

در افغانستان نیروهای خارجی در حالی این کشور را ترک کردند و البته با نام توافقنامه امنیتی ادامه حضور خود در قالبی جدید را اجرا کرده‌اند که نیروهای خارجی هیچ پاسخی به 13 سال جنایت و کشتار در افغانستان ندادند و حتی از شکست و یا پیروزی در این جنگ سخنی به میان نیاوردند. نکته قابل توجه آنکه اسناد حذف شده از گزارش 11 سپتامبر نشان می دهد که عربستان محور این حادثه بوده و اگر لشگر کشی نظامی لازم بوده باید به این کشور صورت می‌گرفت.

در قاره آفریقا از یک سو بوکوحرام در نیجریه تحت فرمان آمریکا و انگلیس به کشتار و ربایش هزاران انسان بی‌گناه از جمله زنان و کودکان می‌پردازد که بیماری ابولا و ناتوانی غرب مدعی پیشرفت در مهار این بیماری جان هزاران انسان بی گناه را گرفته است در حالی که غربی ها صرفا به دنبال منافع استعماری بوده و اقدامی صورت نداده‌اند.

در آمریکا جنبش مقابله با نژادپرستی ماهها با محوریت پایان تبعیض میان سیاه پوست و سفید پوست فعال گردید در حالی که پاسخ دولت آمریکا سرکوب است. ماجرا از آنجا شروع شد که جوانی سیاه پوست با نام براون به دست یک پلیس سفید پوست به قتل رسید و دستگاه قضا آن پلیس را ازاد کرد. موج این اعتراض‌ها سراسر آمریکا و حتی اروپا را فراگرفت در حالی که خلف وعده اوباما رئیس جمهور آمریکا برای تعطیل کردن گوانتانامو را نیز باید به این پرونده افزود. افشای شکنجه سازمان سیا آمریکا بعد دیگر واهی بودن حقوق بشر آمریکا را اشکار ساخت. اما جنایات رژیم صهیونیستی در طول جنگ 50 روزه غزه و بازگشایی این پرونده در دادگاه بین المللی کیفری پس از عضویت فلسطین در این سازمان؛ نکته‌ای بسیار مهم و قابل توجه است بویژه اینکه صهیونیست‌ها حملاتی به منطقه داشته و به کشتار نیروهای مردمی سوریه و لبنان پرداخته‌اند.

رویکرد جامعه جهانی از جمله اروپا در پذیرش ماهیت کشور فلسطین مسوله مهم دیگر در معادلات جهانی است. آزادی مبارک دیکتاتور سابق مصر و حمایت غرب از این اقدام به رسوایی برای حقوق بشر غربی مبدل شده است.

این تحولات در حالی در صدر اخبار جهان بوده که یک نکته در همه آنها مشترک است و آن نقش کشورهای غربی و صهیونیست‌ها در فجایع ضد بشری است. با این شرایط می‌توان گفت که آنچه در پاریس اتفاق افتاد حاشیه‌سازی برای پنهان سازی مهمترین تحولات جهانی است که می تواند تاثیرات بسیاری بر ساختار بین الملل داشته باشد حال آنکه آمریکا و کشورهای بزرگ اروپایی برای پنهان سازی پرونده رسوایی خویش به حاشیه‌ای به نام ناارامی‌های پاریس روی آورده‌اندتا شاید با این رویکرد پرونده سیاه خود در صحنه جهانی را پنهان سازند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار