کد خبر: 905448
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
معاون آموزش حوزه علمیه استان اصفهان :
معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان اصفهان گفت: 15 مردادماه آخرین مهلت ثبت‌نام در حوزه علمیه اصفهان است و که از 20 مردادماه سال تحصیلی حوزه آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، معاون آموزش حوزه علمیه استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این که دین با منابع مختلف نیاز به فهم عمیق دارد، اظهار کرد: اگر بخواهیم یک جامعه دینی داشته باشیم نیاز به پرورش کارشناسان دینی داریم.

حجت الاسلام والمسلمین محسن جلالی گفت : حوزه علمیه برای داخل و خارج از کشور نیازمند افراد واجد شرایط است که پذیرش را در مرحله نخست از بهمن آغاز کرده و در 7 اردیبهشت امتحان کتبی صورت گرفته است اما در اصفهان به مرحله نخست اکتفا نمی‌کنیم و ثبت‌ نام تا مرحله دوم که در دهه آخر تیرماه است به صورت اینترنتی ادامه می‌یابد.

وی با بیان این که شروع سال تحصیلی حوزه علمیه 20 مرداد ماه است، گفت: امتحان ورودی حوزه علمیه در قالب 100 سؤال تستی است که سپس نوبت به مصاحبه گزینشی می‌رسد و پس از مصاحبه افراد به صورت آزمایشی وارد کلاس‌ها می‌شوند؛ در این دوره آزمایشی، آزمایش‌های سلامت از افراد گرفته می‌شود و تحقیقات محلی برای صلاحیت اخلاقی و خانوادگی فرد صورت می‌گیرد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان اصفهان خاطرنشان کرد: پایه هشتم از جمله مقاطعی است که پذیرش در آن صورت می‌گیرد، سپس مقطع متوسطه دوم و نهایتاً مقطع دانشگاهی است؛ هر ساله حدود 100 نفر متقاضی دانشگاهی داریم که در مدرسه آیت‌الله دکتر بهشتی ثبت نام می‌کنند و در حال حاضر جمعیت فراوانی در حال تحصیل در این مدرسه هستند.

جلالی اذعان داشت: برای سیکل و متوسطه مدرسه چهارباغ، مدرسه امیرالمؤمنین، مدرسه صاحب‌الامر و مدرسه جامعه‌المهدی هستند و مدرسه‌ای هم برای دیپلمه‌ها داریم؛ در استان اصفهان دو نظام آموزشی داریم، یکی نظام آموزشی بلندمدت که 4 سطح دارد و سطح 4 مقطع دکتری است، در استان اصفهان 37 مدرسه در این نظام فعالیت می‌کنند که 12 مدرسه آن در اصفهان هستند.

وی تصریح کرد: نظام دیگر کوتاه‌مدت یا «سفیران هدایت» است که 3 مدرسه به خود اختصاص داده است، یکی در رهنان، یکی در خمینی‌شهر و در حبیب‌آباد است و در 5 سال تحصیل می‌کنند و 5 سال تعهد تبلیغ دارند سپس مدرک سطح 2 می‌گیرند؛ کسانی که تحصیل خود در سطح 2 را به اتمام رساندند می‌توانند به تحصیل در سطح 3 بپردازند که فعلاً سطح 3 برای سفیران هدایت در اصفهان وجود ندارد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان اصفهان یادآور شد: مدرسه شهید طباطبایی‌نژاد در زینبیه مخصوص حفظ قرآن کریم است که از امسال حفظ یک ساله قرآن کریم را در برنامه دارد و از افراد جدیدالورود که علاقه قرآنی و زمینه حفظ قرآن داشته باشند، پذیرش می‌شود.

وی تأکید کرد: اگر ثبت‌نام در دو مرحله انجام شود 21 تیرماه آخرین مهلت ثبت‌نام است اما اگر مجبور بشویم مرحله دیگری برای ثبت‌نام بگذاریم، 15 مردادماه آخرین مهلت ثبت‌نام در حوزه علمیه اصفهان است و که از 20 مردادماه سال تحصیلی حوزه آغاز خواهد شد.

جلالی عنوان داشت: معافیت تحصیلی برای کسانی که پایان خدمت ندارند طبق ضوابط نظام وظیفه تا زمانی که تحصیل کنند، صادر می‌شود؛ البته سرباز طلبه هم داریم و طلبه‌ها می‌توانند در مدارس فعالیت کنند و یا در قالب طرح هجرت سربازی خود را بگذرانند و با برگزاری یک دوره آموزشی پایان خدمت می‌گیرند.

وی در پایان با بیان این که تمام اساتید حوزه علمیه اصفهان از ورودی‌های سال‌های اخیر هستند، اضافه کرد: حدود 600 نفر استاد در سطوح یک تا 3 در حال تحصیل هستند و حدود 30 نفر از اساتید سطح عالی در اصفهان فعالیت دارند که روزانه 60 درس خارج تدریس می‌کنند؛ اصفهانی‌ها بیشترین مدرسان سطح عالی حوزه علمیه قم را تشکیل می‌دهند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار