کد خبر: 908125
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶

روزنامه آرمان منتقدين برجام را تندرو ناميده (گرچه همين چند روز پيش روحاني گفت تندرو نگوييم و ... ) اما نكته جالب‌تر آن است كه اين روزنامه براي بررسي آنچه «رفتارشناسي تندروها ناميده، خود سراغ مصاحبه با كسي رفته است كه اولين دليل شهرتش تندروي است؛ هادي غفاري!
هادي غفاري از قبل انقلاب به تندروي مشهور شد، چون زماني كه امام از مبارزه غيرمسلحانه مي‌گفتند، او مردم را تشويق به گرفتن سلاح از پاسبان‌ها مي‌كرد و شعار مي‌داد كه «تنها ره رهايي، جنگ مسلحانه»!! حالا او آمده تا رفتارشناسي كساني را كه به دليل مخالفت با برجام تندرو ناميده‌ مي‌شوند، بررسي كند! در جريان فتنه 88 هم مقاديري قابل‌توجه‌ اسلحه از زيرزمين مؤسسه الهادي كه زير نظر هادي غفاري اداره مي‌شود، كشف شد.
حالا هادي غفاري هم به مصطفي تاج‌زاده، محكوم امنيتي فتنه 88 اقتدا كرده و از دولت پنهان توصيفات تخيلي و انشا گونه ارائه مي‌دهد، بی‌آنکه قرينه‌اي براي آن داشته باشد: «دولت پنهان به دنبال تحول در مديريت كشور نيست، بلكه به دنبال حكومت كردن و اقتدارگرايي است. اين دولت فی‌نفسه به‌دنبال قدرت است و به چيزي به جز اين فكر نمي‌كند. رشد و تعالي جامعه هيچ‌ جايگاهي در انديشه دولت پنهان ندارد.‌ به بيان ديگر اگر قدرت در اختيار اين افراد باشد هر اقدامي مباح است، اما اگر قدرت در اختيار ديگران باشد حتي اگر خيرترين اقدامات نيز صورت بگيرد، داراي اشكال است و بايد از آن انتقاد كرد. » اين توصيفات رمان گونه بيشتر به چهره سازي از جريان رقيب شبيه است و نه وصف چهره‌اي كه هست.

فشارها براي استعفاي منتجب نيا


اخبار و شنیده‌ها حاکی از آن است كه رسول منتجب نيا تحت فشار اعضايي از شوراي مركزي حزب اعتماد ملي، از اين حزب رفته است. او اداره شوراي اجرايي را برعهده داشت و البته چند ماهي مي‌شد كه استعفا داده و بر اين استعفا هم اصرار داشت. دي سال گذشته، دبيركل حزب اعتماد ملي در نامه‌اي به الياس حضرتي عضو شوراي مركزي اين حزب، از وي خواست تا براي «پايان دادن به برخي اختلاف‌سلیقه‌ها» شوراي اجرايي حزب اعتماد ملي را بدون حضور منتجب نيا تشكيل دهد. در اين نامه تأکید شده بود كه حجت‌الاسلام منتجب‌نيا قائم مقام حزب اعتماد ملي تمايلي به اداره شوراي اجرايي ندارد و اين مسئوليت به الياس حضرتي واگذار شده است. منتجب نيا بعد اين نامه مصرانه استعفا داد و از آن زمان تشكيل جلسات شوراي مركزي و تدارك برگزاري كنگره بر عهده الياس حضرتي بوده است. گفته مي‌شود نقش حسين كروبي در اين كنار گذاشتن منتجب نيا پررنگ بوده است.
روز گذشته يك عضو حزب اعتماد ملي كه نخواست نامش گفته شود، در گفت و گو با جوان گفت كه منتجب نيا تحت تأثیر عوامل تندرو و از جمله نفوذ حسين كروبي در حزب، كنار گذاشته شده است. گفته مي‌شود پيش از اين محسن رهامي هم به همين دليل مجبور به استعفا شده بود. اين استعفاها البته بي ارتباط با انتقادات اين افراد به شوراي عالي اصلاح طلبان به رياست محمدرضا عارف نيست. چه آنكه گفته مي‌شود علت اين استعفا، فشارهايي بود كه از سمت تندروهاي اصلاح‌طلب به منتجب‌نيا وارد مي‌شد و از او مي‌خواستند تا شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان را بپذيرد.

پرونده شاهين نفتي با 14 هزارميليارد اختلاس ‌ به جریان افتاد


پرونده اختلاس 14 هزارميليارد توماني يكي از مديران شركت نفت بعد از فرار وي به انگلستان به تازگی در دادگاه كيفري يك استان تهران تشكيل شد. متهم م. ج معروف به شاهين، از مديران خزانه شركت نفت بود كه همزمان با اختلاس ميلياردي، ضمن گرفتن تابعيت انگلستان براي خود و اعضاي خانواده‌اش ايران را ترك كرد. بعد از آن بود كه در جريان تحقيقات، اختلاس ميلياردي وي برملا و پرونده با كامل شدن تحقيقات به دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد تا بعد از تعيين شعبه، رسيدگي به آن آغاز شود.
‌گفتني است آخرين پرونده رسيدگي شده در اختلاس‌هاي كلان، يك پرونده 3 هزارميليارد توماني بود و در پرونده اختلاس شاهين رقمي حدود 5 برابر اين رقم تخمين زده مي‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار