کد خبر: 908377
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸
رئيس شوراي شهر تهران از خريد و فروش نام ايستگاه‌هاي مترو براي تأمين كمبود اعتبارات مترو خبر داد..
اکبر محمودي

محسن هاشمي روز گذشته در جلسه شورا با اشاره به موضوع تغيير نام ايستگاه اتمسفر به البرز گفت: در گذشته به دليل كمبود اعتبارات مترو برخي كارخانه‌ها نام ايستگاه را مي‌خريدند، از جمله ايستگاه اتمسفر كه قبل از اينكه راه‌اندازي شود، كارخانه درخواست كرده اين ايستگاه به نام آن نامگذاري شود.
در اين خصوص جواد حق‌شناس، عضو ديگر شوراي شهر تهران گفت: كارخانه اتمسفر اين زمين را به رايگان در اختيار مترو قرار داده‌است و تنها در‌خواستش اين بود كه نام ايستگاه اتمسفر شود.
وي گفت: به دليل وجود قرارداد با اين شركت درخواست مي‌شود با وجود آنكه هر تغيير نامي در مترو 300 ميليون هزينه دارد،همان قرارداد قبلی انجام شود. در ادامه جلسه،‌شورا با تغيير نام ايستگاه به اتمسفر موافقت كرد. اينكه شهر نيازمند منابع درآمدي براي نگهداشت است، موضوع بحقي است،‌اما به چه قيمت و چه ارزشي بايد شهر را فروخت؟!
شهر تهران به عنوان پايتخت كشور داراي مفاخر بسياري است كه تاكنون به دليل كم‌كاري مراكز فرهنگي و اجتماعي از سوي مراكز مختلف گمنام مانده است. افرادي هستند كه براي سربلندي كشور و تاريخ و تمدن اين سرزمين زحمات بسيار كشيده‌اند. كم‌كاري و ناديده گرفتن تلاش‌هاي اين غيورمردان و دانشمندان در حوزه‌هاي مختلف سبب شده است تا ساير كشورها نام مفاخر ديني و ايراني كشور را تصاحب كنند. به هر حال المان‌ها و نمادهاي شهري نيازمند توجه بيشتر از پول و درآمدزايي هستند كه بايد مسئولان نسبت به آن بي‌تفاوت نباشند. اينكه هويت شهر آن هم بخش‌هاي پرتردد و در دسترس را به نام‌هاي تبليغاتي بفروشند،‌جاي تأمل دارد! شهر تهران هويت خود را اگر حفظ نكند ديگر نبايد انتظار داشته باشيم كه شهروندان تعلق‌خاطر به آن داشته باشند. به هر رو شهر را بايد موجود زنده‌اي ديد كه نيازمند كارها و نام‌هاي ماندگار است،‌نه اينكه با نام‌گذاري تبليغاتي آن را به شهر روزمرگي تبديل كنيم.
چندي پيش عده‌اي از اصلاح‌طلبان اعلام كرده بودند كه شهر تهران شهر پولدارهاست و خدمات شهر را بايد آنچنان گران كرد كه فقط پولدارها در آن زندگي كنند! گويا اين عده كه خود در ناز و نعمت بزرگ شده‌اند، همه چيز را با پول معامله مي‌كنند حتي هويت شهر را!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار