کد خبر: 913364
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی خبر داد:
مدیرشیلات و آبزیان آذربایجان غربی با اشاره به این که سال گذشته ماهی و آبزی تولیدی در استان، ۱۴ هزار و ۵۶۷ تن بوده است، گفت: امسال پیش بینی می شود ۷۰۰۰ تن انواع ماهی گرمابی و بومی و ۷۸۰۰ تن ماهی سردابی در استان تولید شود.

معصوم فصیح اظهار داشت: ماهیان گرمابی شامل کپور، فیتوفاگ، بیگ و آمور بوده و ماهی سردابی نیز قزل آلا در استان تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه در استان ۸۳ مزرعه گرمابی و ۲۶۳ مزرعه سردابی وجود دارد، اضافه کرد: ارومیه با ۸۰ مزرعه پرورش ماهی سردابی، با تولید ۱۹۷۸ تن و پلدشت با ۲۰ مزرعه پرورش ماهی گرمابی و تولید ۴ هزار و ۲۸۶ تن پیشرو در تولید ماهی هستند.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی تصریح کرد: صنعت آبزی پروری استان برای ۲ هزار و ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است.

وی با بیان اینکه استان از لحاظ تولید در منابع آبی مقام اول را بین استانهای غیر ساحلی دارد، میانگین مصرف در استان ۶ کیلو و ۸۰۰ گرم پیش بینی می سود، درحالی که میانگین مصرف ماهی در کشور ۱۰کیلو و ۶۰۰ گرم است.

فصیح با اشاره به برنامه های این سازمان برای ترویج و افزایش مصرف آبزیان اظهار کرد: برگزاری جشنواره طبخ ماهی، برگزاری دوره های آموزشی طبخ برای بانوان، ارائه برنامه رادیویی، برگزاری نمایشگاه عرضه آبزیان ،چاپ و توزیع بروشور بخشی از برنامه های این اداره برای ترویج مصرف آبزیان بین خانواده ها است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر