کد خبر: 1200808
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در گفتگو با «جوان»:

جوان آنلاین: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است سرانه‌های مالیاتی پرداختی در اصناف پردرآمد و مشاغل خاص نشان از شکاف مالیاتی در پرداخت مالیات واقعی آن‌ها با عملکرد مالیاتی در این بخش دارد، از همین رو ضرورت دارد سازمان امور مالیاتی در مقابله با فرار مالیاتی این صنوف پردرآمد و مشاغل خاص، اقدامات ویژه انجام دهد و باید مالیات آن‌ها به درستی محاسبه و اخذ شود.
سیدکریم حسینی، عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در گفتگو با «جوان» با اشاره به فرار مالیاتی برخی اصناف پردرآمد و مشاغل خاص و ایجاد بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند در مالیات‌ستانی از این بخش‌ها گفت: این پذیرفتنی نیست که ما نتوانیم به درستی جلوی فرار مالیاتی اصناف، افراد و مشاغل خاص را بگیریم. برخی از صنوف پردرآمد و از جمله مشاغل خاص هستند که باید مالیات آن‌ها به درستی محاسبه و اخذ شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برخی موارد ما مشاهده می‌کنیم مالیات از صنوف ضعیف به عنوان مثال فعالیت فردی در زیر‌پله یا سایر موارد به راحتی اخذ می‌شود، بنابراین ما باید این سازوکار را برای سایر صنوف پردرآمد نیز لحاظ کنیم و دولت باید محکم‌تر در مقابل این موارد بایستد و برخورد کند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکان اخذ مالیات از صنوف پردرآمد وجود دارد، تصریح کرد: ما باید در این بخش از نهاد‌های نظارتی و توانمندی نظارتی سایر دستگاه‌ها استفاده کنیم تا مالیات صنوف پردرآمد به درستی محاسبه و اخذ شود. سرانه‌های مالیاتی پرداختی در اصناف پردرآمد و مشاغل خاص نشان از شکاف مالیاتی در پرداخت مالیات واقعی آن‌ها با عملکرد مالیاتی در این بخش دارد، از همین رو ضرورت دارد سازمان امور مالیاتی در مقابله با فرار مالیاتی این صنوف پردرآمد و مشاغل خاص، اقدامات ویژه انجام دهد و باید مالیات آن‌ها به درستی محاسبه و اخذ شود.
وی با بیان اینکه فرار مالیاتی پذیرفتنی نیست، بیان کرد: اقدامات مناسبی از سوی دولت و سازمان امور مالیاتی در زمینه اخذ مالیات از فعالیت‌های تجاری پردرآمد صورت پذیرفته است، اما با توجه به پیشرفت خدمات الکترونیکی لازم است با بهره‌گیری از سامانه‌هایی نظیر سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی در زمینه مالیات صنوف پردرآمد بیش از پیش اقدام شود.
عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تأکید کرد: سازمان امور مالیاتی باید به دنبال اخذ مالیات واقعی از صنوف پردرآمد باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار