کد خبر: 1208650
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
برداشت از سد کرج دوبرابر ورودی است!

جوان آنلاین: مدیرعامل آب منطقه‌ای استان البرز درباره میزان ورود و خروج آب سد کرج می‌گوید، در حال حاضر به دلیل نبود بارش، میزان ورودی نصف میزان خروجی است و از ذخیره مخزن در حال برداشت هستیم. متأسفانه بارش برف امسال استثنایی بوده و اگر این شرایط تداوم پیدا کند، نگرانی بسیار جدی به وجود خواهد آمد و ناچار به گرفتن تصمیمات سخت خواهیم بود.
به گزارش «جوان» به نقل از تسنیم، داود نجفیان، مدیرعامل آب منطقه‌ای البرز با اشاره به اینکه موضوع کم‌آبی فقط مختص این استان نیست، گفته است: تمام دنیا، دیگر مانند گذشته دارای فراوانی آب نیستند و در برخی کشور‌ها آب موضوعی سیاسی بوده است. کشوری مانند ترکیه که در بالادست قرار دارد و برخی از منابع آب که کشور‌های پایین دست نیازمند هستند، با توجه به شرایط خود برخی از قوانین را نقض کرده و آب را از‌آن خود می‌کند و برخی از مشکلات مربوط به کاهش حقابه ما با مدیریت و تصمیمات نادرست ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌ها در این زمینه، تمرکز و توزیع جمعیت بوده است که اگر توزیع جمعیت در کشور‌ها به صورت درست انجام نشود، خود یک چالش محسوب می‌شود، گفت: اگر در کشور در بخش آب سیاستگذاری جمعیتی وجود داشت، مشکلات امروزی وجود نداشت و در حال حاضر به دلیل مشکلات به وجود آمده، مجبور‌یم هزینه‌های چند‌ده‌برابری با هزینه‌های زیست‌محیطی نیز پرداخت کنیم.
نجفیان با اشاره به اینکه گذشتگان بر این باور بوده‌اند که در زمان خشکسالی برای تأمین آب شرب یا تأمین آب، اصلی‌ترین منبع آب‌های زیرزمینی هستند، اما زمان می‌برد که تأثیر خود را نشان دهد، گفت: متأسفانه دوره‌های خشکسالی تداوم پیدا کرده است. برخی دشت‌های ما دشت‌های ممنوعه بوده است، ولی برای تأمین آب شرب ما ممنوعیتی نداریم و اگر قرار با‌شد چاه احداث کنیم، این کار را انجام می‌دهیم، چون چاره‌ای نخواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه در شرایط حاضر امسال با پیش‌بینی انجام‌شده امید ما به لطف الهی و بارش‌ها بوده و در کنار آن مدیریت جمعیت کشور در شرایط بحرانی برای کاهش مصرف است، گفت: با توجه به بحران آبی سال گذشته، طبق گفته‌های وزیر، برای تأمین آب شرب بدبینانه‌ترین حالت در نظر گرفته شد و با برنامه‌ریزی لازم تاکنون توانسته‌ایم بخشی از آب شرب را تأمین کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار