کد خبر: 715298
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
رئیس بنیاد ملی نخبگان اردبیل:
رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل گفت: اجرای طرح دوست علمی در استان اردبیل به شناسایی و معرفی توانمندی‌های نخبگان این استان کمک کرده است.

حسین شایقی در تشریح اجرای طرح «دوست علمی» در جمع تعدادی از خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: شناسایی استعدادهای ذاتی و بالقوه اولین گام برای تربیت نیروی متخصص و نخبه و گام بعدی آموزش، هدایت و حمایت از این سرمایه‌های انسانی در مسیر رشد و شکوفایی است.

وی تصریح کرد: با صنعتی شدن فعالیت‌های بشر نقش نیروی تفکر و اندیشه، خلاقیت و نوآوری به ویژه در رشته‌های علمی جایگاه ویژه‌ای به دست آورد و در زندگی پيشرفته بشر امروزی ثروتی بهتر است كه از علم به دست آيد و علمی بهتر است که بتوان از آن به ثروت رسید این موضوع اهمیت به کارگیری نخبگان، استعدادهای فکری و سرمایه‌های انسانی در مسیر پیشرفت را صد چندان کرده است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان گفت: شناسایی استعدادهای ذاتی و بالقوه اولین گام برای تربیت نیروی متخصص و نخبه و گام بعدی آموزش، هدایت و حمایت از این سرمایه‌های انسانی در مسیر رشد و شکوفایی است که چنانچه این گام به نتیجه نهایی برسد نتایج شگرفی در جامعه به وقوع می‌پیوندد.

شایقی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بنیاد ملی نخبگان به عنوان مرجع رسمی و قانونی، طرح دوست علمی را به عنوان یکی از طرح‌های کوتاه‌ مدت در جهت شناسایی و هدایت دانش‌آموزان مستعد مناطق کم ‌برخوردار هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کرده است.

وی بیان کرد: اجرای طرح دوست علمی در استان اردبیل همزمان با برخی از استان‌های کشور در سال 91 ویژه استعدادیابی درس ریاضی شروع شد، با انجام نظارت‌ها و ارزیابی‌های بنیاد نخبگان استان بر این طرح و رایزنی‌های فنی و کارشناسانه با اداره کل آموزش و پرورش استان و همچنین با عنایت به تجربیات به دست آمده از برگزاری دوره‌های پیشین، بنیاد نخبگان استان اردبیل در سال 93 با ارائه پروپوزال اجرایی و با تغییرات مهم و اساسی به منظور بهره‌گیری هر چه بهتر از دوره‌های آموزشی و حمایت بنیاد ملی نخبگان، دوره‌های طرح دوست علمی را برای کلیه دروس پایه دبیرستان شامل دروس شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی و ریاضی به مرحله اجرا رساند.

شایقی با اشاره به مهمترین تغییرات انجام شده در این دوره‌ها اضافه کرد: مهمترین و حساس‌ترین بخش از اجرای این طرح‌ها تدوین موضوعی دروس و کلاس‌های برگزار شده در این دوره‌هاست.

وی حضور در محیط دانشگاه و انجام آزمایش با تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی را بیان کرد و ادامه داد: کارگاه آموزشی بازی‌های کارآفرینی با هدف ایجاد روحیه خلاقیت در دانش‌آموزان و همچنین پرورش کارهای گروهی برنامه‌ریزی شد.

شایقی در مورد پشتیبانی مستمر در طول سال اجرای دوره‌ها از دانش‌آموزان برگزیده گفت: در این راستا بنیاد نخبگان استان با هماهنگی با اساتید دوره‌ها اقدام به تهیه کتب علمی و آموزشی مرتبط با هر درس کرده و در طی شش ماه و هر دو ماه یکبار تعدادی از این کتب را به دانش‌آموزان ارسال می‌کرد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل همچنین تشکیل کارگاه‌های توانمندسازی دبیران را بیان کرد و افزود: این کارگاه آموزشی نیم روزه با هدف افزایش ارتباط و تعامل بین دانشگاه و آموزش‌ و پرورش در راستای سیاست‌گذاری کلی آموزشی و رفع مشکلات آموزشی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش استان برگزار شد.

وی برگزاری مسابقات علمی، فرهنگی و ورزشی را نیز یادآور شد و تصریح کرد: افزایش تمرکز دانش‌آموزان جهت آموزش نحوه برنامه‌ریزی همه‌جانبه و افزایش تعامل بین دانش‌آموزان برخی از اهداف برگزاری این مسابقات بود.

شایقی بازدیدهای فرهنگی را شامل آشنایی دانش‌آموزان با آداب و رسوم سنتی کلیه مناطق استان و ایجاد روحیه خودباوری و بازگشت به اصالت فرهنگی با یادآوری مفاخر علمی و فرهنگی استان و بازدید از بناهای تاریخی را هدف اصلی این بازدیدها اعلام کرد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر