کد خبر: 719948
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
رییس آب و فاضلاب شهری خمین خواستار شد:
رییس آب و فاضلاب شهری خمین گفت: منابع آبی این شهر با کسری سه هزارو 200 متر معکب آب در فصول گرم سال مواجه است و بحران آفرین می شود.

سعید سرآبادانی رییس آب و فاضلاب شهری خمین افزود: با توجه به کسری منابع آبی مصرف بی رویه آب در شهر خمین در فصول گرم سال مشکلات جدی به دنبال دارد و شهروندان باید از الگوی مصرف بهینه آب پیروی کنند.

وی اظهارکرد: بحران کم آبی در این شهرستان جدی است و در صورتی که مردم در مصرف آب آشامیدنی صرفه جویی نکنند در فصل تابستان افت شدید فشار آب و جیره بندی حتمی است.

رییس آب و فاضلاب شهری خمین با بیان اینکه امسال یک حلقه چاه آب وارد مدار مصرف شده است، افزود: به دلیل افت حجم آب های زیر زمینی تولید آب به انضمام چاه جدید نیز جوابگوی نیاز مصرف کنندگان نیست.

وی ادامه داد: درصورتی که شهروندان صرفه جویی 20 درصدی در مصرف آب نداشته باشند، پالش اب به صورت حاد بروز می کند.

سرابادانی مصرف روزانه آب آشامیدنی خمین را 16 هزار متر مکعب برآورد کرد و ادامه داد: هیچ نقطه از این شهر برای حفر چاه و تامین آب وجود ندارد .

رییس آب و فاضلاب شهری خمین با بیان اینکه در دو سال اخیر سه حلقه چاه تامین آب شرب این شهر خشک و از مدار تولید خارج شده، خواستار تسریع در عملیات اجرایی پروژه خط انتقال آب از سد کوچری به این شهرستان شد.

وی افزود: در صورتی که این پروژه با شتاب بیشتر به بهره برداری برسد 120 لیتر آب آشامیدنی برای مصرف شهری افزوده می شود و منابع موجود زیرزمینی پاسخگوی تامین نیاز 80 لیتر در ثانیه بقیه مصرف آب شرب شهری خمین خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار