کد خبر: 904509
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
معاون طرح و برنامه‌ وزير صنعت:
معاون طرح و برنامه وزير صنعت، معدن‌و‌تجارت از ضرب‌الاجل يك ماهه وزير صنعت براي نهايي‌شدن سند راهبردي خودرو خبر داد و گفت: سند راهبردي خودرو تا اواخر ارديبهشت‌ماه نهايي و ابلاغ خواهد شد.
بهناز قاسمي

رضا رحماني در نشست خبري با خبرنگاران با اشاره به سفر رئيس‌جمهور و وزير صنعت، معدن‌و‌تجارت به آذربايجان شرقي افزود: پس از بازديد رئيس‌جمهور از بازار تبريز، براي حل مشكلات توليدكنندگان صنعت كفش تبريز در اين شهر دو جلسه و در تهران تاكنون سه جلسه برگزار شده كه دستاوردهاي خوبي به همراه داشته است. وي با بيان اينكه در زمينه نساجي و پوشاك در حوزه معاونت صنايع، برنامه‌اي راهبردي از توليد تا طراحي و عرضه داريم، تصريح كرد: نحوه دسترسي توليدكنندكان به تسهيلات ارزان‌قيمت و موضوع ماليات واحدهاي توليدي صنعتي كه تأكيدات رياست‌جمهوري نيز هست، امسال در برنامه كاري وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد. رحماني با تأكيد بر اينكه براي فعالسازي معادن كوچك و متوسط برنامه داريم، گفت: در زمينه خريد كنسانتره مس و آهن برنامه‌هايي داريم و ۷ميليارد يورو براي زيرساخت‌هاي زنجيره فولاد در چند سال آينده بايد سرمايه‌گذاري شود.
معاون طرح و برنامه وزير صنعت، معدن‌و‌تجارت با بيان اينكه ايجاد ۴۵۰هزار شغل توسط وزارت صنعت، معدن‌و‌تجارت سال گذشته پيش‌بيني شده بود، يادآور شد: پارسال تعهد ما به برنامه ملي اشتغال ۲۸۰هزار شغل بود كه محقق شد.

استارت‌آپ‌ها ۱۰هزار شغل ايجاد مي‌كنند

رحماني با اعلام اينكه در سال جديد پيش‌بيني وزارتخانه ايجاد ۵۳۰هزار شغل است، ادامه داد: موضوع پوشاك، استارت‌آپ‌ها و لجستيك به موضوع اشتغال امسال اضافه شده است‌ و در زمينه استارت‌آپ‌ها كه موضوع نويني نيز هست ايجاد ۱۰هزار شغل هدفگذاري شده است.
وي با اشاره به اينكه نزديك ۱۲هزار طرح بالاي ۶۰درصد در كشور داشتيم، تصريح كرد: هدفگذاري سال ۹۵ افتتاح حدود ۵هزار و ۴۰۰طرح نيمه‌تمام بالاي ۶۰درصد پيشرفت فيزيكي بود كه محقق شد و ۶هزار طرح نيز در سال ۹۶ تكميل شد كه ۶هزار و ۲۰۰ واحد با پيشرفت فيزيكي بالاي ۶۰درصد بايد امسال تكميل شود. رحماني با اعلام اينكه پارسال ۷۵۶پروانه بهره‌برداري صادر شد، افزود: سال ۹۶ حدود ۹۹۸پروانه اكتشاف صادر شد كه نسبت به سال گذشته 5/25درصد افزايش داشت. در اين سال حدود ۹ميليارد دلار صادرات معدن و صنايع معدني داشتيم.
وي با اشاره به برنامه‌هاي خودرويي وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال جلسه شوراي سياستگذاري خودرو را با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت برگزار كرديم كه دكتر شريعتمداري در اين جلسه يك ماه براي جمع‌بندي سند راهبردي خودرو مهلت داده است و اين سند راهبردي تا اواخر ارديبهشت ماه نهايي و ابلاغ خواهد شد.

تأمين مالي براي ۲۸هزار بنگاه توليدي

وي به بحث رونق توليد اشاره كرد و گفت: بنا بود براي 10هزار واحد كوچك توليدي 20هزار ميليارد تومان تأمين مالي شود كه خوشبختانه بانك‌ها در اين زمينه با ما همراه بوده‌اند، تا اين لحظه بيش از 28هزار و 529واحد از تسهيلات استفاده كرده‌اند و حدود 20هزار ميليارد هدفگذاري شده به اين واحدها تخصيص يافته است.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت با اشاره به طرح شناسايي ظرفيت‌هاي توليد ملي در جهت عمل به راهبرد درون‌زايي گفت: اين طرح از اواخر سال 96 آغاز شد و همه استان‌ها كشور درگير اين موضوع هستند و درصدد به‌روزكردن اطلاعات صنعتي كشور مي‌باشند كه تا تيرماه سال 97 آمار و اطلاعات بخش صنعت كاملاً به‌روز مي‌شود. وي با اشاره به جلسه مسئولان وزارتخانه‌ها با رئيس‌جمهور در دو هفته گذشته گفت: رئيس‌جمهور تأكيد كرده كه افزايش ماليات توليد‌كنندگان هدف ما نيست، ولي سياست دولت افزايش پايه مالياتي است. رحماني بيان داشت: در مجلس هم قانون ماليات بر ارزش افزوده در دستور كار است و برنامه‌اي هم مبني بر اينكه تسهيلاتي در حوزه دريافت ماليات در اختيار توليد‌كنندگان قرار گيرد.
وي افزود: در اين خصوص با سازمان امور مالياتي رايزني شده است تا تسهيلاتي در حوزه ماليات بر ارزش افزوده به توليد‌كنندگان داده شود. به عنوان مثال تعليق يك يا دو ساله ماليات توليد‌كنندگان تا ارائه و تجديدنظر روي ارقام ماليات مطرح است، اما جزئيات آن فعلاً مشخص نشده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار