کد خبر: 907374
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی خبر داد
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی از کمک 800 میلیارد ریالی خیرین در امر مدرسه سازی استان خبر داد و گفت: 7 هزار کلاسه دیگر نیاز به بازسازی دارد که نیازمند کمک خیران هست.

طاهر علمی  در همایش خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار هشترود اظهار داشت: سال گذشته خیرین 750 میلیارد ریال در استان به مدرسه‌سازی کمک کردند که این میزان امسال به 800 میلیارد ریال خواهد رسید.

وی با بیان اینکه 35 درصد مدارس استان در 3 سال گذشته توسط خیرین احداث و نوسازی شده است، افزود: 7 هزار کلاسه دیگر نیاز به بازسازی دارد که نیازمند کمک خیران هست.

معاون پرورشی مدیر کل آموزش و پرورش استان با اعلام اینکه خیرین در صورت مشارکت 50 درصدی در ساخت یک واحد آموزشی تحصیلی از حمایت 50 درصدی نوسازی مدارس بهره‌مند می‌شوند، افزود: سرانه فضای آموزش برای هر دانش آموز 8.5 متر است که این رقم در استان 5.5 متر می‌باشد و فاصله 3.5 متری باید توسط خیرین جبران شود.

25 درصدی مدارس شهرستان هشترود تخریبی هستند

امین امینیان فرماندار هشترود نیز در این جلسه گفت: خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار هشترود هم سال گذشته 71میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساخت و تجهیز 9 مدرسه در شهرستان مشارکت کرده بودند.

وی از هشترودی‌های مقیم سایر شهرستان‌ها خواست در ساخت، احداث و تجهیز مدارس شهرستان اقدام کنند.

امینیان گفت: از 136 مدرسه شهرستان 25 درصد به تخریب و بازسازی نیاز دارد.

 

خیرین مدرسه‌ساز به نمازخانه‌های مدارس هم توجه کنند

حجت الاسلام علی رحیمی امام جمعه هشترود هم از خیرین خواست در هنگام ساخت مدارس به نمازخانه‌های مدارس اهتمام ویژه داشته باشند.

وی گفت: خیرین در تحول فرهنگ جامعه نقش اساسی دارند و با استفاده از این ظرفیت مهم می‌توان از توان آنان در بخش‌های دیگر جامعه بهره برد.

خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در این همایش 17 میلیارد ریال کمک مالی نقدی و غیرنقدی و تعهد هزینه ساخت 2 مدرسه را متقبل شدند.

در این همایش از خیرین تجلیل شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر