کد خبر: 908301
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
منوچهر محمدي:

يك كارشناس بين‌الملل گفت: دولت مي‌خواهد همان روش آزموده شده در مذاكرات منجر به برجام بي‌‌نتيجه با حضور امريكا را با سه كشور اروپايي نيز در پيش بگيرد.
منوچهر محمدي استاد روابط بين‌الملل در گفت‌وگو با فارس، درباره روند مذاكرات با اروپا پس از خروج امريكا از برجام گفت: دولت در اين مذاكرات مي‌خواهد همان روش آزموده شده در مذاكرات منجر به برجام با حضور امريكا را در پيش بگيرد و همان‌گونه كه سرمايه‌گذاري‌شان روي برجام به جايي نرسيد، ولي حاضر نيستند اعلام كنند اشتباه كرده‌اند. وي ادامه داد: واقعيت آن است كه مذاكره‌كنندگان ايراني تا آنجا كه نظام و رهبري اجازه دهند، در مسير مذاكرات پيش خواهند رفت و به همين نقطه فعلي با امريكا خواهند رسيد اما باز هم راضي نخواهند شد همانند وضع امروز برجام اعتراف به اشتباه كنند. محمدي گفت: تيم مذاكره‌كننده ايراني حتي ممكن است تا بحث درباره اخذ امتيازات بيشتر از سوي اروپا همچون امتيازات موشكي پيش برود، اما بي‌شك نظام اجازه مذاكره در اين حيطه را به آنها نخواهد داد، البته در اين صورت تيم مذاكره‌كننده همه تقصيرات را هم به گردن نظام خواهد انداخت و خواهد گفت كه ما مي‌خواستيم با اروپا به تفاهم برسيم ولي نگذاشتند. وي ادامه داد: الان هم دولت تلاش دارد برجام را دستاورد نظام جا بزند، از اين رو به اين سادگي از آن دست برنمي‌دارد.
این كارشناس مسائل سياست خارجي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو درباره ميزان تحقق شروط نه‌گانه رهبري درباره برجام گفت: اين شروط، مطلقاً عملي نشد و ناديده گرفته شد، چراكه قرار نبود بدون اخذ تضمين از سوي رئيس‌جمهور امريكا كه همان امضاي او بود، اساساً برجام شروع شود. وي افزود: همچنين قرار بود اجراي تعهدات پاياپا پيش برود و در مقابل هر اقدام عملي ايران، طرف مقابل هم يك اقدام متقابل انجام دهد، اما اين شرط نيز از سوي تيم مذاكره‌كننده ايراني ناديده گرفته شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار