کد خبر: 908383
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
امام جمعه تبریز:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: آزمایش و امتحان‌های خداوند متعال برای رفع ابهام نیست بلکه آزمایشات خداوند برای شکوفایی استعدادها و پرورش انسان‌هاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم  در مراسم جزءخوانی قرآن کریم در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به معنی آیه شریفه جزء ششم اظهار کرد: قطعاً همه شما را با چیزهایی از جمله ترس، گرسنگی، کاهش مال‌، جان‌ و ... آزمایش می‌کنیم و بشارت بدهید به استقامت‌کنندگان، آنهایی که هرگاه مصیبتی به آنها می‌رسد، می‌گویند ما از آن خداییم و به سوی او برمی‌گردیم.

وی افزود: همه رفتنی هستند و هیچ‌کسی در این دنیا باقی نمی‌ماند ولی نوع رفتن است که با یکدیگر فرق دارد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به معنی آیه و نکات موجود در آن بیان کرد: خداوند متعال همه انسان‌ها را آزمایش کرده ولی آزمایش‌ها یکسان نیست.

وی ادامه داد: آزمایش و امتحان‌های خداوند متعال برای رفع ابهام نیست بلکه آزمایشات خداوند برای شکوفایی استعدادها و پرورش انسان‌هاست.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اسباب آزمایش الهی تمام حوادث تلخ و شیرین از جمله ترس از دشمن، گرسنگی، زیان مالی،  کاهش محصولات، محاصره اقتصادی، جنگ، و جهاد و... هستند، گفت:راه پیروزی در آزمایش‌های الهی و امتحانات الهی چند مورد است که صبر و مقاومت یکی از آن راه‌هاست.

آل‌هاشم با تاکید به اینکه انسان باید در برابر امتحان الهی صبر داشته باشد، تصریح کرد: امام علی(ع) می‌فرماید؛ صبر در برابر اطاعت خداوند متعال، معصیت، به هنگام برخورد با قصه‌ها، حوادث و گرفتاری‌ها، راه پیروزی در آزمایشات الهی را میسر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: توجه به گذرا بودن حوادث و مشکلات، توجه به تاریخ گذشتگان که چگونه مشکلات را پشت سرگذاشته‌اند، توجه به اینکه همه مشکلات ما در خواست خداوند متعال است و همه چیز حساب و کتاب دارد از جمله موضوعاتی است که باید مدنظر گرفت چراکه خداوند در همه حال ما را امتحان می‌کند.

وی با اشاره به رحلت مجاهد نستوه، آیت‌الله حسنی امام جمعه سابق ارومیه نیز گفت: این عالم بزرگ زحمات طاقت‌فرسا در راه نظام کشیده و نقش ارزشمندی در دوران انقلاب ایفا کرده‌اند.

وی افزود: آیت‌الله حسنی، عالم مجاهد مورد عنایت و توجه امام راحل بودند و بعد از پیروزی انقلاب در صحنه‌های گوناگون خدمات بسیار ارزشمندی برای انقلاب بر پایه انقلاب شکوهمند داشته‌اند.

آل‌هاشم یادآور شد: این مجاهد راه خدا دیروز دارفانی را وداع گفت و فردا مراسم تشییع در ارومیه برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر