کد خبر: 919505
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
مطهری:
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره اینکه آیا قبول دارید که دولت و تیم اقتصادی‌اش در شرایط فعلی سوء‌مدیریت داشته است، گفت: بله. دولت در این زمینه سوء‌مدیریت داشته است.

جوان آنلاین: علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی امروز سه‌شنبه (9 مرداد 97) در جمع خبرنگاران با اشاره به تهدیدات اخیر ترامپ علیه ایران اظهار داشت: در وضعیت فعلی با تهدیداتی که ترامپ علیه ایران داشته است، خیلی مناسب به نظر نمی‌رسد که ما وارد مذاکره با آمریکا شویم.

وی افزود: چرا که این کار تؤام با خواری خواهد بود اگر آمریکا از برجام خارج نشده بود و تحریم‌ها را برقرار نکرده بود ایرادی نداشت که وارد مذاکره با آمریکا می‌شدیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ بهتر بود ما در زمان اوباما رابطه را برقرار و وارد مذاکره می‌شدیم ما این فرصت را از دست دادیم.

مطهری بر همین اساس اضافه کرد: اکنون این مذاکره توام با خواری و تحقیر خواهد بود و فعلا مناسب نیست ضمن اینکه اصل مذاکره را بنده قبول دارم اصل مذاکره در شرایط مناسب و عادلانه می‌تواند مفید باشد. البته مذاکره غیر از رابطه است.

وی گفت:‌ما ممکن است رابطه برقرار کنیم برای اینکه تسهیلاتی برای اتباع ایرانی در آمریکا و سایر کشورها ایجاد شود. اما مذاکره یعنی درباره مسائل مختلفی بخواهیم توافق کنیم. اینها با هم مجزاست.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: بهتر بود در دولت اوباما بسیاری از این مسائل را حل می‌کردیم.

مطهری در بخش دیگر از سخنانش درباره لایحه پالرمو عنوان کرد: به نظرم این مسئله ربطی به رهبری ندارد و این لایحه درباره الحاق کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم است که رهبری فرمودند دقت بیشتری شود اما پالرمو مسئله خیلی مهمی ندارد.

وی افزود: بهرحال باید منتظر باشیم تا ببینیم شورای نگهبان چه نظری خواهد داد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص طرح عدم کفایت رئیس‌جمهور در شرایط فعلی گفت: به نظرم اکنون فرصت مناسبی برای این کارها نیست. به هر حال آنها که تلاش کردند برجام اجرا نشود آنها مقصر هستند.

وی افزود: کسانی که تلاش کردند برجام اجرا نشود و با موشک هوا کردن تلاش می‌کردند برجام اجرا نشود اکنون به هدف خود رسیده‌اند و اگر کل نظام مصمم بر اجرای برجام بود و سرمایه‌گذاری زیادی از طرف اروپایی‌ها و سایر کشورها در ایران انجام شده بود امروز ترامپ به راحتی نمی‌توانست از برجام خارج شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه اعتقاد شما بر این است که دولت و تیم اقتصادی‌اش در پی شرایط اقتصادی کنونی مقصر نیست و تماما تقصیرات بر گردن منتقدان و دلواپسان برجام است، گفت: به هر حال بخشی از حکومت قائل بود برجام اجرا نشود و به هدف خود هم رسید.

وی افزود: به هر حال مشکلاتی که امروز پیدا شده بیشتر به گردن اینهاست. کسانی که تلاش کردند برجام اجرا نشود و حال خود اینها مدعی هستند که چرا اوضاع اینگونه است. کاری که خودتان انجام داده‌ایم.اگر همه تلاش می‌کردند که برجام درست اجرا می‌شد امروز بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی وارد ایران می‌شدند و سرمایه‌گذاری می‌کردند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: اینگونه نیست که بگوییم همه تقصیرات گردن دولت است.

مطهری اضافه کرد:ما قبول داریم که دولت هم حتما سوء‌مدیریت در این شرایط اقتصادی داشته اما آنطرف هم مقصر است. یعنی همه کسانی که تلاش می‌کردند برجام اجرا نشود این ها هم مقصرند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار