کد خبر: 928907
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از پرداخت ۱۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید، به ۵۰ واحد تولیدی این استان در سال‌جاری خبر داد.

بهروز اسودی در یکصد و بیست و دومین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: با توجه به ابلاغ بسته حمایتی تسهیلات رونق تولید سال ۹۷  و طی کارشناسی کمیته بررسی تسهیلات و تامین مالی بنگاه‌های تولیدی استان، ۵۰ واحد تولیدی متقاضی تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند .

وی افزود: از این ۵۰ واحد معرفی شده، ۲۴ واحد مربوط به بخش صنعت و ۲۶ واحد نیز مربوط به بخش کشاورزی است که به میزان ۱۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می‌کنند و با پرداخت این مبلغ تسهیلات، ۱۸۸ فرصت شغلی جدید در بخش تولید استان ایجاد خواهد شد .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: از آغاز ثبت نام تسهیلات رونق تولید سال ۹۷ ، ۲۱۰ واحد تولیدی استان متقاضی دریافت تسهیلات شده اند که از این تعداد ۱۲۰ واحد مربوط به بخش صنعت و ۹۰ واحد نیز مربوط به بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت پایش و نظارت در تسهیلات رونق تولید افزود: از مجموع ۲۰۲ واحد صنعتی دریافت کننده تسهیلات در سال گذشته، ۱۴۶ واحد مورد نظارت و پایش قرار گرفتند که ۷۹ درصد پرداخت تسهیلات تعهد شده محقق شده است و با ایجاد ۹۷۶ فرصت شغلی جدید در بخش صنعت ۸۳ درصد از تعهد اشتغال در این واحدها محقق شده است .

اسودی با اشاره به دیگر دستور کار این نشست بیان کرد: در این جلسه پیرامون پرداخت تسهیلات مربوط به شرکت شکر قند شاهرود مصوب در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بحث و تبادل نظر شد .

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان اظهار داشت: در این نشست همچنین مشکلات بانکی و زیربنایی سه واحد تولیدی نمک سفید دانه ، پیشران خودرو و زرین ذرت بررسی شد .

وی خاطر نشان کرد: در بخش رفع موانع تولید این کارگروه تا کنون مشکلات ۶۲۸ واحد تولیدی استان بررسی و در جهت رفع موانع این واحدها ۱۵۰۱ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است که ۷۳ درصد مصوبات اجرایی و مابقی در دست اجرا هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار