کد خبر: 1223679
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹

جوان آنلاین: عبدالرحیم انصاری، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:

‏آیا نتانیاهو منتظر بازگشت ترامپ است؟

به نظر میرسد اسرائیل از جنگیدن برای پیروزی نا امید شده است؛ نتانیاهو صرفا جنگ را برای اینکه از قدرت حذف نشود ادامه میدهد. تا کی میتواند این مسیر را برود؟ تنش را کمتر کرده، اما شرایط جنگی همچنان باقی است؛ یعنی مقاومت فشارش را از رژیم برنداشته و جنگ همچنان مسیر فرسایشی خود را، با هزینه‌های زیاد، خسارت‌های سنگین و تلفات بی سابقه برای اسرائیل طی میکند.

حمله به کنسولگری ایران، جمهوری اسلامی را وارد بازی احساسی نکرد و نقشه نتانیاهو که یکی از آخرین برگ‌های خود را رو کرده بود نگرفت. کابینه افراطی از یک طرف تحت فشار بایدنی است که ادامه جنگ و حمایت از اسرائیل سبد رای اش را به هم میریزد، و از طرف دیگر با تظاهرات‌ها و فشار افکار عمومی درون جامعه صهیونیستی اعم از آوارگان، بیکارانِ ناشی از ویرانی کسب و کارها، خانواده‌های اسرا و ... روبرو است.

همه میخواهند نتانیاهو برود تا شاید کابینه بعدی با اعلام آتش بس زمینه نفس کشیدن اسرائیل را مجددا فراهم کند؛ او، اما منافع خودش را بر مصالح اسرائیل گره زده است. برخی میگویند وجود نتانیاهو برای مقاومت دردسر بزرگی است؛ در اینکه او شر مطلق است شکی نیست، لیکن این خودخواهی و بیرون نیامدنش از این جنگ فرسایشی مزیت خوبی برای مقاومت است که اسرائیل را بیشتر در بلاتکلیفی و استیصال نگه میدارد و به ضعیف‌تر شدن آن کمک میکند.

ادامه جنگ خواسته نتانیاهو، و توقف جنگ تمنای بایدن است؛ توقف جنگ نتانیاهو را سرنگون میکند، ادامه آن احتمالا بایدن را..! شکست بایدن موضوعی است که شاید نتانیاهو در صدد تحقق آن جهت کمک به ترامپ است! توافق بیش از آنکه باید در قاهره یا دوحه بین نمایندگان حماس و اسراییل بر سر آتش بس اتفاق بیفتد، نیاز است بین واشنگتن و تلاویو بر سر ادامه یا توقف این درگیری صورت پذیرد!

همانطور که در بالا آمد ادامه حضور نتانیاهو به نفع مقاومت است، چون هم اسرائیل را در یک جنگ فرسایشی طولانی مدت به قهقرا میبرد، و هم سبب تزلزل در روابط واشنگتن و تلاویو میشود. نتانیاهو این مسیر را تا کجا ادامه میدهد؟ آیا میخواهد بماند تا شاید ترامپ در انتخابات پیروز شود و دوباره ائتلاف کنند؟

آیا اسرائیل تا آن زمان میتواند دوام بیاورد؟ آیا سیستم این اجازه را به نتانیاهو میدهد؟ آیا دولت بایدن این وضعیت را تحمل میکند؟ به هر حال توقف جنگ مساوی با حذف نتانیاهو از قدرت برای همیشه و معرفی او به دادگاه و زندان است، چیزی که او دوست ندارد! با همه این تفاصیل باید منتظر ماند و دید چه میشود!

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی بابا بخشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
0
0
نه بلکه منتظر برگشتن تفکر بوش درسیاسمداران امریکا مانند حمله به صدام حسین وازادی مردم سرزمینهای اشغالی که برای امریکائیها کم هزینه تر خواهد بود
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار